środa, 18 listopada 2015

Broszka w kolorze Marsala

Dawno już nic nie publikowałam. Wstyd.
A cały czas coś tworzę, wymyślam...
Rozwiązaniem tego problemu pewnie było by zatrudnienie "skryby", tylko gdzie znaleźć takiego pomocnika..?
...eeech :(

Dziś przedstawiam broszkę w kolorze wina, czyli - w najmodniejszym kolorze tego sezonu, kolorze Marsala.
Przyznam się, że nawet nie wiedziałam o tym kolorystycznym trendzie modowym, przyjmując zlecenie na jej wykonanie. Dobrze mieć Klientki na czasie ;) Zawsze człowieka poinstruują, oświecą i pokierują. 
Dziękuję Wam moje Panie!





Zdaje się, że broszki przeżywają ostatnio swój renesans. Jeszcze nie tak dawno tego typu ozdoba, nie była szczególnie doceniana i nie cieszyła się specjalnym powodzeniem. Teraz - jest wręcz przeciwnie! Przynajmniej ja mam coraz więcej zleceń tego typu.
Domyślam się trochę skąd ta moda... ale podaruje sobie komentarz w tej sprawie, żeby nie wplatać w posty wątków politycznych ;)

Osobiście zawsze bardzo lubiłam nosić broszki i mam ich całkiem sporo w swojej kolekcji. Nawet, kiedyś - dawno, dawno temu, miałam broszę zrobioną przez siebie. :))) Była uszyta z sutaszu i perliczych piór. Jednak, jak większość biżuterii, którą mam zamiar pozostawić we własnej szkatułce, broszka zmieniła właściciela. Przefrunęła z jednej klapy płaszcza na drugi.
Czy was też, Drogie Twórczynie, tak rozbierają z biżuterii..? :)

Obecnie najczęściej noszę broszkę wykonaną przez Rudą, którą otrzymałam w wymiance jakiś czas temu.
Deal życia! Aż się martwię, żeby mi się zbyt szybko nie zniszczyła.




Wykonana przeze mnie broszka nie jest jednolita kolorystycznie. Aby wydobyć głębię podłużnego jadeitu z mieniącą się fasetą, połączyłam kolor Marsala z głęboką czerwienią i fioletem. Dodałam więc ametyst, wybarwiony na ciemne bordo hematyt, zaś sam purpurowy jadeit zamknęłam w klamrze metalowej bazy z ornamentem.

Przyznam się nieskromnie, że podoba mi się ta praca. Wyszła naprawdę wdzięcznie i delikatnie.
Jadeit, umieszczony w centrum broszki, kupiłam wiele lat temu. Cieszę się, że miałam głowę na karku i sprowadziłam kilka sztuk tego cudownego kamienia.
A były to same początki, kiedy to dopiero co dostałam "bzika koralikowego" i nawet nie przypuszczałam, że to rękodzielnicze szaleństwo pochłonie mnie bez reszty na tyle lat :) ...aż mi się zbiera na refleksje ;)






Na koniec mojego broszkowego wywodu - ostatnie zdjęcia :)
Tył broszki podszyłam skórką w kolorze ostrej czerwieni i oczywiście zaznaczyłam własne autorstwo.





Pozdrawiam Wszystkich, którzy mimo mojej opieszałości w publikacjach, wiernie do mnie zaglądają :) Dziękuję Wam!


15 komentarzy:

  1. Ach Aga, piękna jest ta brocha! Cudne kolory i ta metalowa baza... Bosska! A co do mody na brochy, czy przewidujesz modę na twory szydełkiem dziergane? Chyba trzeba szybko korzystać, bo ta moda pewnie szybko przeminie ;) A jak kluczowa brocha się zużyje (co Ty kobieto robisz z tym płaszczem???) to wydziergam Ci nową! Sama przyjemność!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ...skoro mam Twoje zapewnienie, że zrobisz mi taką cudowną kluczową broszkę nową - to teraz dopiero zaszaleję z tym płaszczem! :) Brosia od Ciebie nosi się idealnie! Naprawdę jestem nią cały czas zachwycona. Prócz tego wiem, że nikt mi jej z płaszcza nie wypnie, bo jest to PREZENT. Jak zrobię coś sama, to od razu pojawia się argument że "zrobisz sobie taką drugą - przecież dla ciebie to nie problem" :)))
      Co do tworów szydełkowych - one są zawsze w modzie! Ostatnio nawet znalazłam całkiem sympatyczne nakładki na kozaki, które strasznie mi się spodobały (mam nadzieję, że link zadziała) https://www.facebook.com/142273159186731/photos/a.938584339555605.1073741887.142273159186731/938584479555591/?type=3&theater
      Myślę, że szydełko jest wieczne i prace szydełkowe nigdy nie wyjdą z mody :) A co dziergasz...? Po tym jak widziałam zrobiony przez Ciebie szal na drutach - już się nie mogę doczekać!

      Usuń
    2. Super te nakładki! Muszę wypróbować. Rozważam poważnie wydzierganie firanek na okna, bo kot ostatnio załatwił nam jedną obecnie urzędującą :) Ale chyba przed świętami nie zdążę (prezenty, zamówienia...) więc pewnie skończy się na wyprawuie do sklepu, co zabije motywację...

      Usuń
    3. Matko święta! ...firanki piszesz. Hmmm... :) Potwornie ambitny plan! Ja wyszywam swoje rolety do sypialni już 5 rok :))) No ale to ja, mój słomiany zapał i wieczne roztargnienie :)
      Takie cuda szydełkowe jeszcze znalazłam https://www.facebook.com/142273159186731/photos/ms.c.eJw1x8kNACAMA7CNUNOmR~;ZfDAHCPytEZ8HHKGDpvvN81O9pKMS48b~;FRgY2nD8M2Q~-~-.bps.a.939424609471578.1073741896.142273159186731/939424612804911/?type=3&theater :) ...i dałabym się pokroić za takie pończochy. Czasu Ci życzę Aga!

      Usuń
  2. Ale mi się podobają te kolory, są mega kobiece!
    Też nie mam ostatnio czasu na bloga, ale pocieszam się, że nie tylko ja tak mam ;) Co do biżutów, to zawsze się znajdzie jakiś "kradziej", chociaż najczęściej przedmiotem pożądania są ozdoby które mam od innych twórczyń. Tu argumentem jest "o, nie widziałam tego u Ciebie na blogu, mogę?". Chyba wolą te nie śmigane ;))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. :)) ..to dobre! Moi znajomi zostawiają mi to, co dostałam od innych Twórców. Za to moje prace, i tak!!! masz racje! zwłaszcza te świeżutkie, jeszcze nieofotografowane, niepublikowane - te mają największe powodzenie :)
      Może faktycznie chodzi o to, żeby były świeżo spod igły :)))
      ...a my tu przeżywamy dylematy moralne, że nie mamy czasu robić wpisów na blogu.

      Usuń
  3. Cudna!!! :) Broszka jest fantastyczna, naprawdę łał! :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Piękna broszka i kolorystyka całkowicie hipnotyzująca. Choć osobiście nie lubię czerwieni to z fioletem stworzyła bardzo udane połączenie, a te metalowe dekory bardzo ładnie wyglądają... od dawna przymierzam się do broszki z użyciem dekorów, ale jak do tej pory nie znalazłam nic godnego uwagi i nic na tyle małego, żeby powstała interesująca broszka :)
    Twoja jest świetna, a do tego jeszcze logo wykonawcy! Robi wrażenie.
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo mi miło :) Dziękuję. Zdradzę Ci w sekrecie, że te metalowe dekory, to dwie bazy na kolczyki ;) Pozdrawiam!

      Usuń
  5. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  6. Witaj. Broszka jest tak wspaniała,że postanowiłam pokazać ją szerszemu gronu na blogu Pomorze Craftuje w listopadowych inspiracjach. http://pomorze-craftuje.blogspot.com/2015/11/listopadowe-inspiracje.html Pozdrawiam i zapraszam do udziału w naszych wyzwaniach bo brakuje koralikujących

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki za miłe słowa i TAKIE wyróżnienie! Naprawdę bardzo, BARDZO mi miło. :) Pozdrawiam cały Zespół!

      Usuń
  7. Bardzo ładna. Ślicznie wkomponowują się elementy metalowe. Kolorki - miodzio. Super :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Cudo... Kocham kolor marsala i szczerze żałuję, że ten rok jest już rokiem pod znakiem pastelowych kolorów ;D

    OdpowiedzUsuń